توسط انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی؛
کتاب تولید خود در عصر دیجیتال منتشر گردید
کتاب تولید خود در عصر دیجیتال با ترجمه سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و حسین حسنی از طرف انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی منتشر گردید.
به گزارش ابرنت به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، داستان «خود» که در عصر دیجیتال با سکوهای رسانه های دیجیتال و فناوری های تصویربرداری در هم تنیده شده با وجود همه پیچیدگی های ظریف خود، هنوز درحال توسعه است. در همهمه ملالت آور زندگی روزمره خود شکل های جدیدی از دید خیره عموم مصرف کنندگان را به اجرا می گذارد که در مورد دیگران و یکدیگر کنجکاو هستند. میل برای دیدن خودمان که توسط دیگران تأیید و مصرف می شود اقتصاد کاملاً جدیدی را تسهیل کرده است. در این میل «خود» بواسطه سکوهای رسانه ای جدید از نو متولد می شود این سکوها اشتراک گذاری و تاییدهای اجتماعی «خود» تنها را به شکلی از تراکنش تبدیل می کنند. جسمانی شدن فناوری های زندگی روزمره به این معنا است که تصویرگری و رایانش فراگیر که دائماً بدن را تغذیه می کنند، می خواهند که بدن قسمتی از چشم انداز تولید در عصر دیجیتال شود. در این نوع اشتغالات فناورانه، «خود» بواسطه دسته ای سکوهای اشتراک گذاری ظهور می کند. این سکوها خود و زندگی روزمره آنرا به منزله ابزاری برای ثبت نام برنامه های روزانه آن زیبا جلوه می دهند، حضور آنرا تأیید می کنند و تشویش های ژرف آنرا درباره میرایی بررسی و سازوکارهایی برای نامیرایی آن می یابند. در این کتاب «خود» به منزله برهه اساسی جذابیت برای حال و آینده باقی خواهد ماند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب