با كاهش فروش در چین
تخفیف بیشتر برای فروش آیفون 14 جواب نداد
ابرنت: ابرنت: تازه ترین مدل آیفون در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان برای جلب مشتری به اندازه نسل قبلی این تلفن هوشمند، موفق نبوده است.
به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، مفسرین بانک جفریز در یادداشتی اعلام نمودند فروش چهار مدل آیفون ۱۴ در چین، در مدت ۳۸ روز نخست از ورود آنها به بازار، ۲۸ درصد در مقایسه با محصولات خانواده آیفون ۱۳ کم شد و آمار اخیر نشان میدهد که این وضعیت بدتر شده و به ۳۳ درصد رسیده است. مدل های گرانتر آیفون که امسال انعطاف پذیری بیشتری نشان داده بودند هم فروش ضعیفی پیدا کرده اند.
بازار جهانی تلفن هوشمند و بازار چین به ویژه در بین بازارهایی بوده اند که امسال از کاهش هزینه مصرف کننده، به شدت لطمه دیده اند. سامسونگ الکترونیکس که بزرگترین سازنده تلفن هوشمند، نمایشگر و تراشه حافظه در جهان است، کاهش فروش تلفن هوشمند در چین را عامل رکود کسب وکار تراشه خود اعلام نموده است. این کشور در حوزه عرضه هم چالش هایی را برای اپل به وجود آورده است. کارخانه فاکسکان در ژنگژو که بزرگترین پایگاه تولید آیفون در چین است، هفته گذشته با قرنطینه ناگهانی کووید ۱۹ روبرو شد.
در حالی که برندهای چینی اوایل امسال با بزرگترین کاهش فروش روبرو شدند اما مدلهای اپل جذابیت خودرا حفظ نموده و فروش آنها در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر، به میزان ۵.۷ درصد رشد کرده بود.
چند هفته نخست ورود نسل جدید آیفون، وضعیت تولید و قیمت این محصول را تا آخر سال برای اپل مشخص می کند. طبق یادداشت جفریز، تخفیف های اپل برای جشنواره خرید ۱۱ نوامبر بزرگتر و گسترده تر از سال قبل است. خریداران در تی مال گروه علی بابا می توانند برای خرید آیفون ۱۴، تخفیف ۴۰۰ یوانی دریافت نمایند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تخفیف فروش مدلهای آیفون ۱۳ برای بیشتر خریداران در تی مال، سال قبل صفر بود اما این تخفیف امسال برای همه موجود است. با این وجود، با در نظر گرفتن رشد بازار گوشی کارکرده و متزلزل شدن اعتماد مصرفی، چند درصد کاهش قیمت به تقاضا برای مدل های ارزان تر آیفون کمک نمی کند.
منبع: ابرنت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب