نفوذ برندهای چینی به بازار گوشیهای موبایل گرانقیمت

نفوذ برندهای چینی به بازار گوشیهای موبایل گرانقیمت

ابرنت: ابرنت: سازندگان تلفن هوشمند چینی بعد از اینکه یکی از بدترین سالهای بازار را پشت سر گذاشتند، حالا درصدد رخنه به بازار گوشیهای بالا رده، برای به چالش کشیدن برتری اپل و سامسونگ هستند.



به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، در نمایشگاه "کنگره موبایل جهان" که بزرگترین نمایشگاه تلفن همراه در جهان است و هفته گذشته در بارسلون اسپانیا برگزار شد، سازندگان تلفن هوشمند چینی حضور پررنگ و پرقدرتی داشتند و از محصولات جدیدی رونمایی کردند.

اوپو که چهارمین سازنده بزرگ تلفن هوشمند جهان است، ماه گذشته تلفن هوشمند تاشو به نام "فایند ان تو فلیپ" (Find N۲ Flip) را رونمایی نمود که بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. رقیب بزرگترش، شیائومی هم گوشیهای بالای ۱۰۰۰ دلار شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پلاس را معرفی نمود.

شرکت "آنر" (Honor) که از هواوی جدا شده است، تلفن هوشمند تاشوی ۱۶۹۰ دلاری خود به نام "مجیک وی اس" (Magic Vc) را رونمایی نمود.

این گوشیهای گران قیمت، نشان دهنده تغییر راهبرد شرکت های چینی است که طی سال های اخیر با عرضه گوشیهای موبایل ارزان تر که قابلیت های مشابه گوشیهای پرچمدار را داشتند، نفوذ بیشتری پیدا کرده بودند.

بن وود، مدیر تحقیقات شرکت "سی سی اس اینسایت" به شبکه سی ان بی سی اظهار داشت: شرکت های مختلفی نظیر اوپو، شیائومی، وان پلاس، ویوو، ریل می و برندهای دیگر تلاش خودرا به کار بسته اند جایی در بازار، کنار اپل و سامسونگ که بزرگترین فروشندگان گوشی موبایل هستند، پیدا کنند.

این تغییر تاکتیک شرکت های چینی، بعد از آن روی داد که فروش تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۲، به پایین ترین رکورد از سال ۲۰۱۳ سقوط کرد اما سهم گوشیهای بالا رده که قیمت بالای ۸۰۰ دلار دارند، از ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۰، به ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرد. این فرصت همچنان مفید می باشد و فروشندگان چینی تلاش می کنند درآمدشان را تقویت نمایند.

اقدام سازندگان تلفن هوشمند چینی برای ورود به بازار گوشیهای بالا رده، با بازگشایی چین از تدابیر سخت گیرانه کرونائی در دسامبر، مصادف شد و برای مدیران چینی که از اوایل سال ۲۰۲۰ در چین گیر افتاده بودند، سفر به خارج را آسان تر کرده است.

همچنین با تجدید انگیزه شرکت های چینی برای توسعه نفوذ جهانی شان، همزمان شده است. سهم بازار برندهای چینی ریل می، اوپو و شیائومی در سال ۲۰۲۲ در اروپا کم شد در صورتیکه اپل و سامسونگ، نسبتا ثابت بودند. شرکت های چینی امیدوارند حالا که اقتصاد داخلی بازگشایی شده است، این وضعیت تغییر کند.

سازندگان تلفن هوشمند چینی هنوز نتوانسته اند به بخش گوشیهای گرانقیمت بازار رخنه کنند. تنها استثنا، هواوی بود که در این بخش موفق شد و در سال ۲۰۲۰ و قبل از این که تحریم های آمریکا، کسب وکار گوشی موبایل این شرکت را فلج کند، به بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان تبدیل شد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، بگفته مفسرین، شیائومی، اوپو، آنر و سایر برندهای چینی در بخش گوشیهای گران قیمت، با چالش هایی روبرو هستند. اولین چالش، شناخته شدن برند است اما بزرگترین چالش، سودآوری پایدار می باشد.





منبع:

1401/12/20
12:18:22
0.0 / 5
354
تگهای خبر: برند , سامسونگ , شبكه , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
ابر نت