چرا حجم بسته های اینترنتی زود تمام می شود؟
ابرنت: شاید برای تعدادی کاربران این سوال ایجاد شود که چرا حجم بسته های اینترنتی شان زود تموم می شود، برای پاسخ به این پرسش چند راه حل وجود دارد که پیشنهاد می شود از آنها برای مدیریت و کنترل مصرف اینترنت همراه استفاده گردد.
به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، یکی از دغدغه های همیشگی کاربران بسته های اینترنتی، احتمال کمتر بودن حجم اینترنت دریافتی نسبت به حجم خریداری شده است و در گذشته یکی از مسائلی که کاربران شرکت های اینترنتی دراین زمینه داشتند، نگرانی از کم فروشی در حجم یا سرعت کمتر از سرعت اسمی خریداری شده بود؛ اما با اینحال دلیلهای بسیار دیگری هم وجود دارد که ممکنست به پایان حجم بسته های اینترنتی زودتر از زمانی که کاربران تصور می کنند منجر شود.
البته باید به این نکته هم توجه کرد وقتی در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب را دانلود می کردند، حجم آنها برای مدت بیشتری دوام می آورد اما همین که سه تا چهار فایل ویدیوئی دانلود می شود، چند برابر فایل های عکس و مکتوب حجم مصرف می شود. در کنار این مسئله دلیلهای دیگری هم برای تمام شدن زودتر حجم بسته ها وجود دارد.
به طور مثال به روزرسانی و فعالیت خودکار نرم افزارهای نصب شده روی دستگاه های شما (گوشی، تبلت و…) در زمان اتصال به اینترنت، یکی از دلیلهای زود تمام شدن حجم اینترنت است. در صورتیکه برنامه های نصب شده روی دستگاه های خودرا برای حالت بروزرسانی خودکار فعال کرده اید، حالت خودکار آنرا لغو کنید تا بتوانید هر زمان که مایل بودید این پروسه بروزرسانی را انجام دهید.
استفاده از نرم افزارهای مالتی مدیا (مانند اینستاگرام، تلگرام و …) هم یکی از مواردی است که حجم اینترنت زیادی می طلبد. به سبب دانلود تصاویر و ویدئوهایی که حجم های بیش تری در مقایسه با فایل های نوشتاری دارند، استفاده از این نرم افزارها سبب بیش تر شدن استفاده از حجم اینترنت می شود.
هک شدن احتمالی مودم هم می تواند یکی دیگر از دلیلهای زود تمام شدن اینترنت باشد. درواقع ممکنست مودم به هر روشی هک شده باشد و فردی که مبادرت به این کار کرده، از حجم اینترنت شما مصرف کند و سبب زودتر تمام شدن حجم اینترنتتان شود. برای مقابله با این مساله می توانید رمز مودم خودرا تغییر دهید یا موضوع را با سرویس دهنده ی خود در بین بگذارید تا از ادامه ی مصرف اینترنتتان توسط شخص دیگر جلوگیری کنید.
خدمات اینترنت خودرا آزمایش کنید
در عین حال، باتوجه به اهمیت موضوع سنجش سرعت و کیفیت اینترنت پرسرعت، سامانه های به وجود آمده توسط اپراتورها در بخش خدمات الکترونیک وب سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بصورت متمرکز و سامان یافته آورده شده است. مشترکان بمنظور سنجش سرعت و کیفیت می توانند اپراتور سرویس دهنده خودرا در این بخش انتخاب و نسبت به سنجش پارامترهای سرویس خود اقدام نمایند.
کاربران برای اطمینان از کیفیت و سرعت اینترنت خود می توانند بسته خریداری شده خودرا راستی آزمایی کنند. آنها برای آگاهی از کیفیت اینترنت خود می توانند به سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت اپراتورها که در رگولاتوری قرار داده شده مراجعه کنند و سرویس خودرا بررسی نمایند و از انطباق این شرایط با قرارداد خود مطمئن شوند.
مشترکان شرکت های ارائه دهنده خدمات انتقال داده می توانند بوسیله لینک های معرفی شده نسبت به سنجش فاکتورهای کیفیت سرویس دریافتی خود از قبیل latency، packet loss، سرعت دانلود و آپلود اقدام نموده و در صورت عدم تطبیق موارد فوق با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شکایت برمبنای کد رهگیری اختصاص یافته توسط سامانه اپراتور اقدام نمایند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب