دردسر جدید گوگل برای کاربران ایرانی

دردسر جدید گوگل برای کاربران ایرانی

ابرنت: دردسر جدید گوگل برای کاربران ایرانی، توضیح درباره ی رفع فیلتر تعدادی از پلت فرم های خارجی، لغو پروانه شرکت مخابرات ایران و آخرین وضعیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تعدادی از مهم ترین مطالبی بودند که این هفته در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن پرداخته شد.



به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، هفته گذشته تعدادی کاربران از اختلال در اینترنت نارضایتی داشتند که دلیل آن در ابتدا مشخص نبود اما با گذشت چند روز، ابتدای هفته، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل این اختلال را توضیح داد. طبق گفته وی محدودیت جدید گوگل برای کاربران ایرانی، عامل اختلال در دسترسی کاربران به سرویس دهنده گوگل بود؛ درحقیقت شرکت گوگل در اقدامی غیر حرفه ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جست و جوی خود (Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام نمود.

از سوی دیگر بدنبال مشکلاتی که کاربران ایرانی جهت دسترسی به تعدادی از سایت های تحریم شده دارند، رییس شرکت ارتباطات زیرساخت کشور از تحریم هزاران سرویس پرکاربرد برای کاربران ایرانی از طرف آمریکا آگاهی داد و تاکید کرد با ارائه خدمات فنی در کنار مردم هستند تا این تحریم ها بی اثر شوند.

عدم تمدید پروانه مخابرات ایران از طرف رگولاتوری و واکنش مخابرات دیگر خبری بود که با نزدیک شدن به انتها هفته منتشر گردید و واکنش مخابرات و وزیر ارتباطات را به همراه داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران دراین زمینه اعلام نمود باتوجه به نامه ارسالی از طرف سازمان محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ی پروانه شرکت مخابرات، در محتوای نامه و موارد اشاره شده خلاء های قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که با پاسخ های مستدل و مستند شرکت مخابرات اساسا مسیر تمدید پروانه این شرکت هموار خواهد شد.

او تاکید کرد باتوجه به مفاد پروانه فعلی شرکت مخابرات ایران مانعی برای تمدید فعالیت وجود ندارد. همین طور عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیأت دولت به این مساله اشاره نمود و اظهار داشت: در عرصه حاکمیت شرکتی و نقشی که شرکت های خصوصی در شبکه که بنا به دلایلی که در گذشته بوده ماموریت خودرا به درستی انجام ندادند؛ به عنوان مثال شرکت مخابرات ایران که در اینروزها بحث آن مطرح است و در عرصه تجمیع و شبکه داخلی شهرها و استانها طی سالیان گذشته وظیفه خودرا به درستی انجام نداده و شبکه اشباع بوده و در بعضی از ساعات مشکلاتی را در بعضی از استانها به وجود آورده است.

البته زارع پور روز چهارشنبه درباره ی موضوعات دیگر مانند رفع فیلتر تعدادی از پلت فرم ها و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم توضیحاتی ارائه کرد و در نشست مشترک میان وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات مشخص شد تا الان بیش از ۹۷ درصد از دستگاه های اجرائی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوسته اند و بیش از سه هزار خدمت در بستر آن به مردم ارائه می شود.

هشدار شرکت مخابرات درباره ی دریافت تماس یا پیامک های کلاهبرداری دیگر خبری بود که در هفته ای که گذشت منتشر گردید. شرکت مخابرات ایران دراین زمینه هشدار داد که شهروندان از در اختیار قرار دادن هرگونه اطلاعات شخصی و یا مراجعه به محل های اعلام شده اجتناب کنند. تماسهای تلفنی و یا دریافت متنی که افراد کلاهبردار برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب و کاربران را ملزم به برقراری ارتباط با خودشان می کنند، موجب می شوند علاوه بر سفارش های متعدد، کاربران اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب را در اختیارشان قرار دهند.

بنابراین مشتریان می توانند اینگونه کلاهبرداری ها و موارد مشابه احتمالی را با سامانه پاسخگویی ۲۰۲۱ شرکت مخابرات ایران اعلام کنند و در صورت اطمینان از کلاهبرداری با پلیس فتا تماس و یا بوسیله سایت www.cyberpolice.ir اقدام نمایند.





منبع:

1402/04/17
09:53:08
0.0 / 5
394
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , پیامك , حقوق
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ابر نت