ارائه به مركز ملی فضای مجازی؛
پیش نویس سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی نهایی شد
به گزارش ابرنت، پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد راهبردی فضای مجازی، نهایی و جهت تصویب تحویل مرکز ملی فضای مجازی شد.
به گزارش ابرنت به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد اقدامات کلان «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» با هدف ساماندهی و نظارت بر تبلیغات تجاری در فضای مجازی، جهت بررسی و تصویب به مرکز ملی فضای مجازی عرضه شد.
این سند که متولی تدوین آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به دنبال ساماندهی و نظام مند سازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی در جهت ارتقای اعتماد و اطمینان، رعایت ارزش های اسلامی و ایرانی و مهم تر از همه، حفظ حقوق مصرف کنندگان و مردم است.
تنظیم گری تبلیغات در فضای مجازی، منجر به سالم سازی و شفاف سازی اقدامات شده و این اقدام، انگیزه کسب و کارها به فعالیت در پیام رسان ها و سکوهای داخلی را با عنایت به وجود آمدن فضایی امن و قانونمند، تقویت خواهد نمود.
براساس این پیش نویس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول پیگیری تخلفات و اعلام آنها خواهد بود و در صورت عدم همکاری متخلفان، وزارت ارشاد می تواند از راه مراجع قانونی برای برخورد با آنها اقدام نماید.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صدا و سیما، وزارت صمت، سازمان ثبت و املاک کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، صنوف مرتبط، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادستان کل کشور و … نسبت به تهیه پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی اقدام خواهد نمود.
گفتنی است؛ بررسی های تکمیلی این سند هم اکنون در معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی انجام شده و بزودی اولین نشست بررسی نهایی آن در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور برگزار می گردد.
منبع: abrnet.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب