نفرت پراکنی در توییتر کمتر از گذشته حذف می شود

نفرت پراکنی در توییتر کمتر از گذشته حذف می شود

ابرنت: بررسی اتحادیه اروپا نشان داد توییتر نفرت پراکنی را کمتر از سابق حذف می کند و مرور موارد مذکور را بیشتر کِش می دهد.



به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، تازه ترین بررسی اتحادیه اروپا از پلتفرم های شبکه اجتماعی که در مدت شش هفته در آوریل و مه، چند ماه قبل از این که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شود انجام شد، نشان داد توییتر تقریباً نیمی از گزارش هایی که درباره ی نفرت پراکنی دریافت می کند را ظرف مدت ۲۴ ساعت بررسی کرد، در صورتیکه این نرخ سال قبل ۸۲ درصد بود. تعداد پست هایی که حذف شده اند هم حدود پنج درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۵.۴ درصد رسیده است.

اطلاعات جدیدی که پخش شده، هفتمین گزارش از بررسی سالانه اتحادیه اروپا برای ارزیابی نحوه پایبندی پلتفرم های شبکه اجتماعی به قوانین این بلوک درباب انتشار اطلاعات نادرست است.

اتحادیه اروپا بیش از ۳۶۰۰ تذکر درباب نفرت پراکنی به شش شرکت شامل فیسبوک، تیک تاک و اینستاگرام ارسال کرده است. فیسبوک بیشترین تذکر (۱۵۵۸) را دریافت کرده و توییتر تنها شرکت دیگری بوده که بیش از هزار تذکر درباره ی نفرت پراکنی دریافت کرده است.

از زمانی که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شده و طرحی را به اجرا گذاشته است که به همه کاربران اجازه می دهد با پرداخت ماهانه هشت دلار، صاحب تیک آبی احراز هویت شوند، این شبکه اجتماعی با افزایش موارد جعل هویت شرکتها و سیاستمداران روبرو شده است.

واشنگتن پست گزارش کرده که استفاده از واژه های توهین آمیز در مدت ۱۲ ساعت بعد از تکمیل قرارداد خرید توییتر توسط ایلان ماسک، حدود ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

طبق گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، همان روزی که اتحادیه اروپا آمارش را منتشر کرد، توییتر دفترش در بروکسل که مسئول تضمین رعایت قوانین اتحادیه اروپا در رابطه با اطلاعات نادرست بود را تعطیل کرد. مدیران سیاست دیجیتالی اروپایی توییتر، پس اخراج نیمی از ۷۵۰۰ کارمند این شرکت توسط ایلان ماسک، آخرین افراد این دفتر کوچک بودند. بعد از اولتیماتوم نیمه شب که ایلان ماسک به همه کارکنان توییتر ارسال کرد و به آنها گفت یا ساعت طولانی کار با فشردگی بالا را قبول کنند یا استعفا دهند، در دفتر بروکسل توییتر هیچ کارمندی نماند.

فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و سایت بازی فرانسوی "ژو ویدئو" هم امسال گزارش های نفرت پراکنی کمتری را ظرف مدت ۲۴ ساعت بعد از گزارش شدن آنها، بررسی کردند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، یوتیوب تنها پلت فرمی بود که نرخ حذف محتوای نفرت پراکنی را امسال بهبود بخشید و از ۵۸.۸ درصد به ۹۰.۴ درصد رساند.

توییتر می خواهد سرویس احراز هویت خودرا جمعه هفته جاری با رنگ های مختلف برای افراد، شرکتها و دولت ها عرضه نماید. ایلان ماسک اعلام نمود تیک طلایی برای شرکت ها، خاکستری برای دولت ها و آبی برای افراد همچون سلبریتی ها خواهد بود.

وی در توییتی نوشت: سرویس اصلاح شده احراز هویت به افراد اجازه می دهد در صورتی توسط سازمان هایشان تائید شدند، لوگوی دوم کوچکتری را دریافت نمایند.

بر اساس گزارش رویترز، این سرویس با هدف کمک به رشد درآمد توییتر و جبران کاهش درآمد تبلیغاتی این شرکت راه اندازی می شود. برنامه قبلی جهت راه اندازی مجدد این سرویس، برای اطمینان از عرضه بی عیب و نقص آن به تاخیر افتاد.





منبع:

1401/09/06
12:44:41
0.0 / 5
452
تگهای خبر: اینستاگرام , سرویس , شبكه , لوگو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
ابر نت