در حاشیه نمایشگاه ایران هلث اعلام شد

جمع آوری بوتاکس آلمانی در کشور به علت تقلبی بودن

جمع آوری بوتاکس آلمانی در کشور به علت تقلبی بودن

ابرنت: فعالات عرصه تولید تجهیزات پزشکی تاکید نمودند برندهای تقلبی محصولات مورد مصرف صنعت پزشکی زیبایی در بازار ایران بسیار بالاست، ضمن آنکه بوتاکس های با برند آلمانی به علت تقلبی بودن از بازار کشور درحال جمع آوری است.


به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، مژگان کریمی، مدیرعامل یکی از شرکتهای فناور در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی در کارگاه آموزشی آشنایی با ملزومات مصرفی صنعت پزشکی زیبایی که در حاشیه نمایشگاه ایران هلث برگزار شد، ضمن اشاره به وجود مواد مصرفی با برندهای متفاوت در بازار کشور، اضافه کرد: متاسفانه برندهای تقلبی در حوزه صنعت پزشکی زیبایی بسیار زیاد و تنها با آشنایی کامل به مشخصات فنی محصول میتوان آنها را تشخیص داد.
وی عواملی چون افزایش سن، عوامل بیرونی و محیطی از قبیل سیگار کشیدن و در معرض آفتاب قرار گرفتن را همچون عوامل مؤثر بر پیری دانست و افزود: افراد در سن ۴۵ سالگی حدود ۲۵ درصد کلاژن پوست را از دست می دهند که سبب افتادگی، پیری و چین و چروک در صورت می شود و برای پیشگیری از روند پیری صورت، از روش های جوان سازی پوست شامل تهاجمی، کم تهاجمی و غیرتهاجمی استفاده می شود.
کریمی، بوتاکس را همچون روش های غیر تهاجمی در این حوزه نام برد و خاطرنشان کرد: با تزریق بوتاکس در دوزهای پایین شاهد انقباض عضلانی صورت هستیم، ولی این روش اثرات کوتاه مدت دارد.
وی ضمن اشاره به تولید بعضی از محصولات جوان سازی پوست، اضافه کرد: بوتاکس از جانب شرکتهای فناور ساخته شده و از طرفی وزارت غذا و دارو دستور جمع آوری بوتاکس های با برند دیسپورت آلمان را داده است؛ چون که هم اکنون در کشور تقلبی آن وجود دارد.
مدیر عامل این شرکت فناور ضمن اشاره به این که فیلرها هم یکی از موارد مصرفی در این صنعت است، اضافه کرد: اصطلاح ژل که برای فیلرها بکار می رود، به خاطر ساختار ژلی فیلرها است، فیلرها به دو دسته پرکننده و جوان سازی تقسیم می شوند که فیلر جوان سازی علاوه بر زیبایی اثر درمانی هم دارند.
وی افزود: علت استفاده از هیالورونیک اسید در صنعت زیبایی در فیلرها به علت واکنش های ایمنی زا و پیشگیری از پس زدن توسط بدن است. هیالورونیک اسید یک پلیمر زیست تخریب پذیر طبیعی است و قابلیت بالای آنها در جذب آب باعث استفاده از این ماده در فیلرها شده است.
کریمی تصریح کرد: فیلرهای هیالورونیک اسید ۸۰ درصد بازار این حوزه را تشکیل می دهد.
وی ضمن اشاره به این که استفاده از بوتاکس از سن ۱۸ سالگی قابل تزریق است، اظهار داشت: سفارش شده که تزریق بوتاکس از سن ۳۰سالگی به بعد که روند پیری شروع می شود؛ صورت گیرد. میتوان با تزریق بوتاکس و مراقبت های پزشکی از روند پیری جلوگیری کرد.
کریمی اظهار داشت: هم اکنون در ایران بیشتر از فیلرها و دستگاههای مراقبتی در صنعت پزشکی استفاده می شود.




منبع:

1403/03/02
13:28:39
0.0 / 5
469
تگهای خبر: آموزش , برند , صنعت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ابر نت